söndag 18 november 2007

Snart måndag igen!

Nu har ytterligare en helg sprungit förbi. Tänk att det går så fort. Jag hinner inte med allt som jag vill göra. Har precis gjort klart en uppgift i pedagogisk dokumentation som jag ska ha med imorgon när jag ska iväg på utbildning. Jag skulle fotografera inomhusmiljön ur en ett-årings perspektiv samt skriva lite om den. Det är inte lätt att hinna med allt man ska göra på jobbet. Fotografera går an (om batterierna i kameran fungerar) att sen hinna med att dra ut dem på papper under arbetstid är svårare. Men nu är det gjort! (på fritiden).

I fredags var jag hos min bror som fyllde år. Det var en skön avslutning på en hård vecka att få sitta ner och äta smörgåstårta, ta ett glas vin och bara prata.

I går var jag med Matilda på fotbollsträning. Det är också en skön avkoppling tycker jag, att bara sitta och titta på. Hon har spelat i ett tjejlag men nu har många tjejer slutat och de funderar på att bilda ett damlag istället. Får se hur det blir.

Idag har jag och Börje varit och gratulerat hans systerdotter som fyllt fem år. Hon är väldigt aktiv och det ska hända något hela tiden. Det var knappt att vi hann dricka upp kaffet innan vi skulle klä ut oss till sjökapten, sjörövare, tomte, tiger, hund mm och så skulle vi leka.

Nu sitter jag här hemma framför datorn och knappar lite. Börjar ladda för morgondagen som känns lite tuff även om det bara är tre timmar (har tagit komp. på em.) Jag ska gå på stan och försöka köpa några julklappar. Brukar alltid vara ute i sista minuten.

1 kommentar:

Tussemaja sa...

Baka... kanske skulle ta och göra det i år :) Bakade häromdagen till Saras födelsedag i alla fall. Har lagt av mig vad gäller bakning. Blir på sin höjd tre gånger om året.
Du har gjort något konstigt med dina senaste inlägg - man kan inte lämna kommentarer.