tisdag 27 november 2007

Planeringsdag

Jag öppnade på förskolan idag. Första barnet kommer straxt efter 6.00. 7.30 äter vi frukost. Idag kom vikarieteamet till oss så att hela arbetslaget kan sitta och planera 8.00-16.00. De kommer ca 3 ggr /termin.
Det är skönt att ha dessa dagar där vi kan prata ihop oss om verksamheten samt fixa och dona med sånt vi inte hinner med annars. Framåt eftermiddagen är man ganska trött. Är inte van att sitta still och vara inomhus en hel dag.

Just nu har vi två praotjejer från nian hos oss. Den ena tjejen slutar efter denna vecka, medans den andra troligtvis blir kvar 3 dagar/veckan fram till sommarlovet. Två dagar/vecka ska hon "plugga"

När jag kom hem idag kokade jag knäck. När Sofia ringde och jag berättade vad jag gjorde undrade hon vad som tagit åt mig eftersom jag var ute i så god tid med knäcken. Hon och Fredrik har varit sjuka men var på bättringsvägen.

Inga kommentarer: