tisdag 13 november 2007

Datorstrejk!

Nu äntligen kan jag skriva lite vad som hänt den sista veckan. Vi skaffade en router för att Matilda skulle få bredband på sin dator på övervåningen. När vi installerade den slutade bredbandet att fungera men nu har vi fått fart på det.

3 november var jag på syfestivalen i Sollentuna. Vad scrapbookingbutiker det fanns och vad kul det var att gå runt och titta och även shoppa en del.

Veckan på jobbet har varit lite tuff. Många möten och en del övertid.

I helgen var vi och grattade en kusin till mina barn som är hemma i Nyköping några veckor nu. Snart åker han till franska alperna och jobbar men åker även skidor en hel del. På sommarhalvåret arbetar han på Corsica.
Matilda har fått lite inspiration från honom och är intresserad av att gå restaurangskolan, därför gjorde vi ett besök på skolan i lördags.

Nu har vintern kommit till mina trakter. Vi har rullat snöbollar och åkt stjärtlapp. De flesta barnen tycker det är kul med snön.

Det har inte funnits så mycket tid över att scrappa men jag är väldigt sugen. Får se om jag hinner göra något mot slutet av veckan. Jag har en uppgift att göra till på måndag då jag ska iväg på kurs i Pedagogisk dokumentation. Vi ska även ha våran hemsida klar till måndan, så det finns lite att göra.

1 kommentar:

Tussemaja sa...

Härligt att du är tillbaka på nätet igen.