söndag 25 november 2007

Pepparkaksbak

Igår var "mina stora" tjejer och "min lilla" tjej hemma och bakade pepparkakor. Jag hade gjort en deg tidigare i veckan som nu skulle bakas ut. De satte igång och kavlade och tryckte kakor för fullt.

Wilma började att få hjälp av Sofia. När de kavlat och tryckt ut pepparkakorna skulle Sofia lägga dem på en plåt. Då fick Wilma flytta över till Matilda.

Matilda och Wilma kavlade och tryckte ut kakor och la dem på en plåt. Vi höll på några timmar med baket.
Jag hade gjort två pajer på morgonen som vi åt till lunch. Efter lunch åkte Sofia och Matilda iväg på fotbollsträning. Då gick Wilma och jag och sov middag.
Idag har jag bakat lussekatter. Matilda och Thomas gjorde marsipanhjärtan. Matilda och jag hade bestämt att vi skulle vara ute i god tid i år för att hinna med pepparkakor, lussekatter och marsipanhjärtan till första advent och det hann vi.
I veckan som kommer ska jag försöka hinna tvätta fönster och byta gardiner. Det beror lite på vädret om det går. Jag jobbar sent flera dagar denna vecka, det är bara på fredag som jag slutar tidigt, 12.30.
I morgon ska jag på en kurs "Språkutveckling i förskolan". Hoppas den blir intressant. På min förskola jobbar vi mycket med språkutveckling. Min kollega går en 10 poängsutbildning i "Språk och kommunikation"
På onsdag är jag beordrad av min chef att delta i en utbildning i "Vikariebanken". Vi ska kunna boka vikarier via datorn. Får se hur det kommer att fungera.
Mitt "scrappande" ligger på is för tillfället. Tiden finns inte just nu att åstadkomma något. Det är så mycket på jobbet och även på fritiden.


Inga kommentarer: