tisdag 29 april 2008

Uppdatering:

27 april
Det skulle bli en tuff dag. Kl. 11.00 kom mamma, pappa och syrran hem till oss på kaffe och tårta. Kl. 12.30 skulle jag vara på Dambroängen (idrottsplatsen) och stå i kiosken på Damernas premiärmatch i fotboll. Tyvärr så förlorade de med 4-0, men de laddar om på nytt till nästa match. Kl. 16.00 hade vi bokat bord på Restaurang Forsen i Nyköping för "bröllopsmiddag" Mina föräldrar har varit gifta i 50 år, hurra hurra!!! Vi var samlade allihop (12 st) tillsammans med mamma och pappa och åt en god middag med ett glas vin till samt kaffe och dessert.



26 april
Vi hade arbetsdag i vår vattenförening. Bra arbetsväder. Vi målade utvändigt och städade ur pumphuset. Tätade cementringarna i själva vattentäkten. Kl. 13.00 blev vi bjudna på lunch hemma i trädgården hos en av familjerna. Det blev grillad "tjockkorv", potatissallader, sallader av olika slag, bröd och ost. Vin och öl fanns det att dricka och även Loka förstås. Det var jättegott.



19 april.
Idrottsföreningens årsfest ägde rum på kvällen. Inte så mycket folk, ca ett 70-tal. Orkestern Mandix hade sin sista spelning, sorry. De spelar bra dansmusik. Själv hann jag inte dansa så mycket eftersom jag sitter med i styrelsen så hade vi en del att göra med disk, kaffekokning mm. Ålberga GIF firar 70 år i år och vi hade beställt tårtor från ett bageri. Tårtorna var jättegoda och även fina att titta på. Vad tycks?





15 april
Idag har jag haft semester. Städade på fm. Kl. 14.00 hade jag tid för massage och akupunktur på Norrköpings Kinaterapi. Det var första men inte sista gången. Var lite öm i ryggen efteråt. Ska gå ytterligare 3-4 gånger för att bli bra i ryggen.

1 kommentar:

Tussemaja sa...

Gifta i 50 år - det är en stund det. Fullspäckat schema! Och tårtan var inte bara fin att titta på... den smakade mums :)