söndag 9 mars 2008

Äntligen......

är allt "kalasande" slut för den här gången. Matilda fyllde 16 år i torsdags så det har varit kalas i dagarna tre.

Idag är det årsmöte i vår idrottsförening. Jag har blivit tillfrågad att sitta som kassör. Hittar de ingen annan och jag blir vald blir det en nödlösning på ett år har jag sagt. Det är svårt att rekrytera folk till styrelsen. För några år sen var nästan hela byn engagerad i föreningen på något sätt. Idag är det på väg utför, ingen vill göra något. Föreningens verksamhet består av fotboll med ungdomslag, ett nystartat dam-lag och ett A-lag herrar. Det finns gymnastik för barn, ungdom och vuxna och även skidor, både längd och utför när snötillgången är god.

Ni undrar säkert varför jag som en nödlösning ställer upp på kassörsjobbet. För några år sedan satt jag ca 5 år i styrelsen som sekreterare. Innan var jag några år som suppleant. Jag har även varit ledare under flera år i gymnastik, fotboll och skidor. Jag känner att jag har gjort mitt i föreningen under mina barns aktiva tid.
Idag spelar båda mina tjejer fotboll i samma lag. Jag vill följa dem på sina matcher både hemma och borta. Att se fotboll live tycker jag är kul. Tittar även på A-lagsmatcher och ibland på ungdomslagens matcher.

Just nu sitter jag och planerar verksamheten till nästa vecka. Det är jag som ska hålla i de fasta aktiviteterna. Letar ramsor som börjar på ljudet e, letar några bra böcker med rim, försöker få till en bra gymnastiklektion.
Den här söndagen behöver man inte heller ha någon brist på tidsfördriv!

Kram

1 kommentar:

Tussemaja sa...

Hoppas att ni hittar en annan som vill vara kassör så att du slipper. Förstår att du hellre vill vara på matcher.
Grattis Matilda!