söndag 9 december 2007

Veckan som gått

Det har varit en tuff vecka på jobbet. Måndagen var min stängningsdag. Vi slog igen kl. 18.30. I tisdags var jag på nätverksträff. Där diskuterade vi genusperspektiv. Det är ett intressant och aktuellt ämne. Lite svårt att förmedla till sina kollegor bara.

Vi övar luciasånger för fullt med barnen. Vi ska ha lucia för föräldrar och syskon onsdag 12 december på morgonen. Efter luciatåget får de som vill, äta grötfrukost(20kr/vuxen, risgrynsgröt, skinksmörgås, kaffe o pepparkaka) tillsammans med sina barn. I onsdags bakade jag pepparkakor med 16 barn, inte alla på en gång utan fyra i taget. I fredags bakade jag med ytterligare tre barn så nu har alla fått bakat lite pepparkakor till lucia.

Hela arbetslaget börjar känna sig lite slitna. Vi hoppas att många barn tar ledigt mellan jul och nyår så vi också kan få lite ledigt genom att dela upp arbetsdagarna mellan oss.




I fredagskväll var jag barnvakt till mitt älskade barnbarn. Hon skulle sova över hos oss. Hon hoppade studsmatta som är något hon tycker väldigt mycket om att göra. Varmt blir det så bara blöjan var kvar på.

Min dotter Matilda har varit hemma från skolan i torsdags och fredags. Vaknade tidigt i torsdagsmorse med hög feber och huvudvärk. I fredags var hon feberfri. Hoppas jag inte blir sjuk. Det har jag inte tid med.

1 kommentar:

Tussemaja sa...

Fullt upp! Vilken lite sötnos på studsmattan :)