tisdag 15 juli 2008

Hästar....

kan vara till besvär. Min son ringde straxt före 22.00 i söndagsväll och ville låna alsolsprit och bomull om jag hade. "Vad har du nu gjort?" blev mitt svar. Det var inte han utan hans sambos lillasyster som bor hos dem några veckor nu som hade ramlat. Hon skulle släppa ut hästarna i hagen och en av dem blev rädd och sprang på henne. De ville att jag skulle komma bort och titta på hennes skador så jag tog "spritflaskan" och åkte bort. Hon hade fått stora skrapsår på knäna samt en stor skada på vänster lår. Jag ringde efter en väninna som är lite mer sjukvårdskunnig än jag som kom och tittade på skadorna. Hon tyckte vi skulle ringa ambulansen så det gjorde vi. Den kom och tog med henne till sjukhuset. Det var ingen spricka eller något brutet som vi befarade men en kraftig lårkaka. Resultatet blev medecin och kryckor.

Inga kommentarer: