måndag 29 oktober 2007

Arbetsdag igen!

Lördagens träff blev lyckad. Det skapades en hel del men det blev inte så mycket gjort av mig. Kul att så många tog sig tid att komma. M:s granne ställde upp som kock och lagade en supergod fläskfilegryta som vi njöt av 17.30.

Så är det måndag och en ny arbetsdag. Vädret har varit tråkigt med regn och rusk. Barnen på min förskola var väldigt granna på sina kläder när vi skulle gå in efter utevistelsen. De hittar vattenpölar och "gegga" överallt. Det skulle behövas en dusch utanför som de kunde ställa sig under och bli avsköljda.
Jag blev ensam med förskolebarnen efter kl. 14 så vi slog oss ihop med fritids som ligger vägg i vägg. Vi åt mellanmål tillsammans och lekte sen på deras sida.

Min hemmavarande tonårsdotter har skollov denna vecka men jag har inte hunnit träffat henne idag. Hon har sovit över hos en kompis inatt och idag drog dom till stan med bussen. Nu är hon hos sin pojkvän men jag hoppas att hon snart kommer hem.

1 kommentar:

Laila sa...

Välkommen ner i pysselträsket du med. ;-)
När får vi se dina slter? Jag är så nyfiken av mig ska du veta....